wtorek, 22 lipca 2014

15 Day Blog Challenge - Dzień 4. - Cytat.

Heey Misie! ♥
Jaak gorąco dzisiaj, u Was też? :) Wyczaiłam dzisiaj w Empiku książkę "Hopeless" i mam zamiar ją kupić :3 Czytał ją ktoś może? :) Z chęcią przeczytam Waszą opinię o niej ;>
Dzisiejszym tematem na DBC jest "Cytat i jego przemyślenie", długo zastanawiałam się nad cytatem, ale w końcu wybrałam jeden z nich. Do roboty! ;)


"Usta zamykają się, gdy mają do powiedzenia coś ważnego" ~[Paulo Coelho]

Nie ukrywam, że cytaty P. Coelho są mi najbliższe, aczkolwiek nie czytałam nigdy Jego książki, myślę, że niedługo to się zmieni. Wybrałam ten z uwagi na przekaz jaki niesie. Jak już wspominałam wyżej - wybór był trudny. Tyle ciekawych cytatów, a tylko jeden może się tu znaleźć. Padło na ten.

Nie uważacie, że dużo prawdy tkwi w tym cytacie? Zapewne większość z Was, czytając ten cytat, zadaje sobie pytanie: Czy tak dzieje się naprawdę? Świdrujecie swoje wspomnienia i odszukujecie chwile, gdy chcieliście coś powiedzieć, ale najzwyczajniej nie mieliście odwagi. Nie piszę, że stchórzyliście. To nie jest tchórzostwo. Wiele razy miałam takowe sytuacje i nie dlatego, że się bałam. Po prostu nie miałam odwagi, aby zranić kogoś, by zadać tej osobie cios, który stoczyłby ją na dno. Tak, doskonale Was rozumiem...
Ale przecież były również sytuacje, w których stchórzyliśmy, prawda? Baliśmy się. Nie o innych, lecz o siebie. Pamiętam sytuacje, gdy moja mama pytała się mnie "Co się stało?" na co ja rzeczywiście, zamknęłam usta. Nie odpowiedziałam, pokręciłam głową. Nie chciałam zwalać winy na innych, bo wiedziałam, że ta sprawa to tylko i wyłącznie moja zasługa.
Chyba wszyscy mieliśmy taką sytuację, czyż nie? Każdy bronił samego siebie, przed karą. Ile ważnych spraw przemilczeliśmy? Czytając to, na pewno przypominają Wam się chociaż niektóre momenty, w których Wasze usta utworzyły cienką linię, kiedy próbowaliście nie wykrzyczeć tego co Was.. boli. No właśnie, było tyle momentów, które dopiero teraz sobie uświadamiamy. Tyle ważnych spraw przemilczeliśmy, aby dojść do tego co mamy teraz. Wszystkie te sprawy pozwoliły życiu potoczyć się tak, jak się potoczyło. Pytanie - czy było warto? Z pewnością nie zawsze.

Następnym razem, gdy będziecie chcieli coś 'zataić' wspomnijcie ten jakże piękny cytat Paul'a i przypomnijcie sobie to co napisałam ja. Zastanówcie się, czy na pewno nie będziecie żałować. Ja żałuję, do tej pory, bo tkwię w tym kłamstwie i nie mam pojęcia jak wybrnąć z tego by nikogo nie zranić. Nie chodzi tu o mnie, lecz o bliską dla mnie osobę, to ona zawiniła, a ja muszę ją ratować. Jeden moment ciszy, a tyle zmienia.  Dlatego nie bierzcie ze mnie przykładu, ani z nikogo, bądźcie sobą, i pamiętajcie, zawsze zastanówcie się czy warto, żebyście nie żałowali...
Dziękuję tym, którym chciało się to przeczytać, jesteście wspaniali! ♥

1 komentarz:

  1. Jego cytaty są bardzo trafne, uwielbiam je. Są bardzo wzruszające. Obserwuję, gdybyś mogła poklikać w linki u mnie w najnowszym poście byłabym bardzo wdzięczna. :3 Mój blog modowy, urodowy, lifestylowy KLIK!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, nawet ten najkrótszy. ♥ Każda opinia - dobra, czy zła - jest motywacją do dalszego pisania, jak i poprawy na lepsze, mam nadzieję :)

Z góry dziękuję :*